Jak wznowić działalność gospodarczą?
Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem przedsiębiorcy mogą zawiesić prowadzoną przez siebie działalność gospodarczą, choć istnieją pewne ograniczenia w tym zakresie. Oznacza to, że po upływie okresu zawieszenia właściciel przedsiębiorstwa może wznowić działalność gospodarczą. Tylko jak to zrobić w prawidłowy sposób? Sprawdź to. Zapraszamy do lektury.
Jak krok po kroku wznowić działalność gospodarczą w CEIDG?
W celu wznowienia działalności gospodarczej konieczne jest złożenie wniosku do CEIDG. Można to zrobić online, wykorzystując profil zaufany lub e-dowód, w urzędzie miasta lub gminy bądź drogą pocztową poprzez wysłanie listu poleconego opatrzonego własnoręcznym podpisem wnioskodawcy potwierdzonym przez notariusza.
Jeżeli okaże się, że złożony dokument zawiera błędy, a został dostarczony do urzędu drogą elektroniczną, system teleinformatyczny CEIDG niezwłocznie poinformuje o tym fakcie wnioskodawcę. Jeśli natomiast wniosek został złożony w urzędzie miasta lub gminy bądź drogą pocztową i wykryte w nim zostały istotne nieprawidłowości, przedsiębiorca zostanie wezwany do skorygowania lub uzupełnienia dokumentu w terminie 7 dni roboczych od otrzymania wezwania. W przypadku zatwierdzenia wniosku działalność gospodarcza zostanie wznowiona w dniu wskazanym w złożonym uprzednio wniosku.
Co jeszcze warto wiedzieć na temat wznawiania działalności gospodarczej?
Jako przedstawiciele biura rachunkowego przypominamy, że wznowienie działalności gospodarczej jest bezpłatne, a kiedy do niej dojdzie, przedsiębiorca powinien wrócić to normalnego tryby załatwiania spraw podatkowych i rozliczania się z podatków. Z kolei obowiązek odprowadzania składek ZUS pojawia się automatycznie wraz ze złożeniem wniosku o wznowienie działalności w CEIDG.